dissabte, 21 de març del 2009

Capítol 15; Va de visats

La gran majoria de països europeus tenen un visat anomenat “Working holiday Visa” és la ostia, ja que poden treballar o viatjar durant un any sense haver de donar explicacions a ningú i fins i tot el poden prorrogar un any més, en canvi, nosaltres sóm més desgraciadets i em de venir a estudiar o bé esponsoritzats si t’hi vols estar més de 3 mesos.

És veu que fa uns anys que estem pendent de que a Espanya ens donin aquest visat, però la solució no acaba d’arribar, entre nosaltres comentem que segur que l’aproven quan tornem però de totes maneres ja seria un avenç pels que vulguin venir en un futur per aquestes terres ja que actualment estem en clar desavantatge respecte a la gran majoria d’europeus.

M’imagino que hi ha interessos darrere de tot això, ja que el fet de no tenir aquest visat permet a empreses i agències enriquir-se de valent tot venent cursos de tots tamanys, aprofitant-se d’això.

Per altra banda és curós veure com en els “tours” europeus que fan les agències de viatge australianes en cap d’elles passen pel nostre territori.

Ànims ZP que tu pots!

Al cancel·lar el meu curs la mateixa secretaria de l’escola em va dir que tenia 28 dies per abandonar el país i tot espantat vaig anar a inmigració a demanar explicacions, després de demanar-me tot de cartes de l’escola i després de 2 visites, em van renyar, deien que havia enganyat al país perquè el meu deure era assistir al 80% de les classes, vaig ficar cara de pena i llavors em van demanar que els escrivís una redacció explicant perquè no havia anat a classe i perquè volia un visat de turista de 3 mesos.

Entre el google translate i jo mateix vam fer la següent redacció;

19/03/2008

Dear;

I’m a physical education teacher in my country and I decided a few months ago to have a different experience and improve my skills in the sport’s world.

Then I was enrolled in the Wing Chun Academy, for study martial arts because I though could be a good knowledge for my curriculum.

In the beginner it was hard because I was difficulties with my English which was not very good but I tried to encourage to move forward with the course.

But really was not what I expected, Slowly, I was unmotivated and failing to attend class, besides, I began to study English by myself and I did review of the Cambridge First Certificate exam.

Despite all attended class on occasion and even discussed with me the success of the grade 2 of kung fu. But I really did not feel that the course helped me in my future, although the school and teachers worked very well.

So I decided to cancel my course. I know I should have it before but I did not know exactly how could do it. I agree that I have not met the rules for my visa.

But I would like to have the tourist visa for three months to end of visiting this beautiful country that is Australia, I would like to visit big cities, Sydney and Melbourne then go to Darwin and then climb down the west coast to Perth and finally visit Tasmania and there I would go to New Zealand. I want to take advantage that I'm on the other side of the world and I couldn’t visit all these beautiful places in 28 days.
I need more time for do it. I would also pardon for having violated the rules of my visa. Thank you very much for everything.

Yours sincerely,



Llavors em van dir que era molt afortunat que em concedien el visat de 3 mesos de turista però que com a màxim el 17 de juny fotés el camp i no els vingués amb històries.
Estan ben sonats aquesta gent.