divendres, 29 de maig del 2009

Pululant XIV (Tasmània)

Tasmània per situar-vos és la petita illa que hi ha al sud d'Austràlia però que pertany al mateix país. Té un tamany similar al de Catalunya, cosa que la fa més accessible per poder bellugar-se.
És coneguda mundialment per l'espècie animal, diable de Tasmania que la Warner Bros es va encarregar d'inmortalitzar.




Jo n'havia vist a Austràlia de diables pero no em vam veure per aquí.


Allà vaig estar-hi una setmaneta, i vaig tenir la sort de compartir-la amb un noi galès que havia coengut avans per la costa oest i que casualement volia visitar la illa la mateixa semana que jo, a més ell anava amb una noia holandesa i així va ser com tots 3 vam llogar un cotxe plegats.




Tal com esteu veient Tasmània és una meravella a nivell de paissatge, molt molt diferent d'Austràlia, aqui hi ha muntanyes, rius arreu i les carreteres tenen curves!


Vam recorrer pràcticament tota la illa; oest, nort i est en un tarannà tranquil de pau i armonia.


De tant en tant paràvem a assaborir el que ens envoltava i a tirar les fotos de rigor.



Aquest poble ben curiós hi treballa un senyor que es dedica a esculpir arbres, un crack! Fins i tot l'esponsoritza una marca de serres elèctriques!





Perquè el vegeu en moviment.











Aquest, el dormilega em va fer gràcia, m'hi vaig sentir identificat!




La veritat és que ens vam moure, sense trobar-nos massa gent, no està gens massificat.



Molta vegetació, salts d'aigua, rierols, valls verdes, camins densos...





Potser aquest és el punt més turístic de la illa, es diu Wineglass Bay, (Cala del got de vi), en el vídeo explico la història.





Si us voleu enterar de la història feu click.







Aqui vam fer la foto d'equip i així coneixeu als que van ser els meus companys de viatge, ens vam poratr molt bé i vam congeniar en tot moment. Thanks mates!!






Baixant del trekking de la cala, encontre inesperat amb cangurs salvatges, o no tant salvatges.





I després de visitar un dels ponts més antics d'Austràlia, a Richomnd, no us penseu pas que és tan vell...


Vam arribar a Hobart, la capital, els meus companys van marxar i jo em vaig quedar un parell de dies per allà.
Això és el port de Hobart i la muntanya de darrere és diu Wellington, vaig pujar-hi i...



Realment va va valdre la pena, això si, ben abrigadet, aquí passem del banyador al gorro en 2 setmanes, però unes vistes espectaculars.





Pràcticament és podia veure mitja Tasmània des d'aqui dalt i vaig tenir la sort d'anar-hi en un dia molt clar.



I per últim vaig visitar el Salamanca Market, un dels mercats més autèntics de tota Austràlia, super gran, i venien de tot, ple de gent i de colors, una visita molt agradabale tot i que jo no sóc amic de comprar masses coses.





Aquí el vídeo del mercat.



En resum, molt bona setmana a Tassie i ara m'espera visita ràpida a Melbourne!
See you later!