dissabte, 21 de febrer del 2009

Pululant IV (Bali, (Indonesia))

Canviaré una mica el sistema perquè em passen més coses de les que tinc temps d'explicar, així que hi haurà moltes fotos i poques paraules, ok?
Serà format album de fotos.

A veure si em poso el dia i us hi poso a vosaltres!

Bali, del 10 al 17 de Gener del 2009

Tal com vaig arribar ja m'en volia tornar, a l'aeroport em van voler astillar uns taxistes pero per sort ja conexia el preu oficial i no em vaig deixar, pero ja no començàvem bé!

Cotxes, motos per tot arreu, pitos, tràfic caòtic... a part arribada a les 11 de la nit sense tenir hotel reservat! Jo ja estava dels nervis, però finalment tot va anar bé i em vaig allotjar a Kuta, la ciutat turística per excel·lència de Bali.


Platja de Kuta, normaleta i força bruta, pero hi havia molts balinesos treballant per netejar-la.



A Kuta es on hi va haver el sagnant atemptat que va deixar més de 200 morts al 2002, materialitzat per Al-Qaeda. Aquesta plaça és on hi havia la discoteca que va volar pels aires, l'actual monument es va fer en homenatge a les víctimes.

Fa respecte imaginar-ho, hi ha tots els noms al marbre negre, la gran majoria australians. Aquest fet els va fer perdre molt turisme que mica en mica l'han recuperat i evidentment ells són els primers en rebutjat tot tipus de terrorisme, en van ser els més perjudicats.


La major part dels dies els vaig passar a Kuta, vaig dormir totes les nits en un hotelet molt bé de preu, perquè si alguna cosa té Bali, es que tot està tiradíssim de preu!
Alguns preus traduïts en Euros:
Habitació: 9 € x nit
Dinar copiòs: 5 € tot inclòs.
Massatge: 3 € una hora, me'n vaig fer un cada dia! jaja Però per les ments més brutes aclariré que nomès eren massatges!
Lloguer moto: 2 € x dia
Lloguer cotxe amb xòfer: 15 € x dia, dividit entre 5 persones: 3€
Para todo lo demàs..... ara no faré publicitat gratuïta i castigaré d'aquesta manera als centenars de milers de lectors!
De viatge pel sud de l'illa. Fantàstica platja.




Això son les ofrenes que els Balinesos fan als seus Déus, són molt creients!


Vam llogar un cotxe amb xòfer amb uns suecs que vaig coneìxer i vam anar a voltar-la una mica.

Cases i boscos que es volen banyar.





Bali és terra de micos, estàn per tot arreu, aquest s'hi va ficar bé.

Reportatge personal
Aquí em vaig trobar amb el vigilant de l'illa.




Més micos, sembla un national geographic!



Erosió.






Penyasegats.






Je, je Pensàveu que no arribaria el moment? Finalment ja soc surfer!!





Pels que hagi pogut enganyar, us paso la solució de l'enigma! jeje




I es que Bali és terra de surf! De fet, vaig conèixer molts surferos d'aquests que ho han deixat tot pel surf, que la seva vida no té sentit sense el surf...
Jo vaig surfejar 3 dies i tot i que vaig evolucionant, encara no domino, es que, és molt dificil!

Visita a un temple i més micos! Em van fer ficar aquest drap que ara no se com es diu.




El temple és allò que es veu tant petit allà dalt.





L'entorn fantàstic.





El temple res de l'altre món.


Aquest tenia gana.

Micos i miques!





Us presento el meu veí de l'hotel, vam portar-nos molt bé, es diu Daniel i es suec.




Per allà a Kuta passava els dies ben relaxat, la por inicial mica en mica es va anar esvaïnt i dia que passava dia que em trobava més cómode entre els balinesos, són una mica pesadets...ja que t'intenten vendre tot i més, cridan-te pel carrer a l'estil:
-"Hello boss"
-"transport, transport" impressionant com et segueixen els taxistes, et busquen ells a tu, n'haurien d'aprendre els de barcelona!
-"Boss! rum rum?"
-"My friend, the best price for you!"
-"Massage, massage"
Al principi et rallen però desprès forma part de l'entorn, els somrius i continues caminant.
De fet, els pocs que vaig conèixer em van semblar gent honesta i amable que saben que han de cuidar al turista perquè viuen de nosaltres, llàstima que, com a tot arreu, un molt petit percentatge en pugui embrutar la imatge de Bali intentant enganyar.
Kuta desde el cotxe
Durant els deis que estava per allà de cop i volta es possava a ploure d'una manera que no havia vist mai, queien litres i litres en pocs minuts, tot s'inundava, marxava la llum, però allà tothom feia vida normal, però sense exagerar us diré que 2 o 3 dies tornava a casa caminant amb 2 pams d'aigua a tot arreu, la veritat es que jo ho trobava fins i tot divertit.

Excursió cap al Nord, zona molt més salvatge.





Impressionant com aprofiten la muntanya.




Una mica de zoom.
Una mica més! A Bali les dos principals fonts de riquesa són el turisme i l'agricultura.

Si a les muntanyes fan camps d'arròs...evidentment sinò hi ha desnivell....més camps d'arròs!
Aquesta excursioneta la vaig fer tot solet, vaig llogar una motino i al més pur estil Castells, anava recorrent tota carretera que se'm posava per davant, al principi estava una mica cagat pel tràfic i tal, però de seguida agafes confiança.



Aquesta foto es la meva preferida! Gasolineres de Bali! Brutal! Gasolina en ampolles d'Absolut Vodka!


Aprofitant els baixos preus vaig entrar al joc del regateix amb els venedors dels carrers, és bastant diverit, només em vaig comprar alguna samarreta, unes ulleres de sol i .... un rellotge! jeje per fi 3 mesos i mig després d'arribar! Al final era made in Indonesia.

I aqui em teniu amb el meu amic que vaig fer a l'hotel en Guayan, molt amable, em va cuidar molt bé i fins i tot em va portar a l'aeroport l'últim dia.

Al final em va fer molta peneta marxar ja que em va donar la sensació que em quedaven moltes coses per veure, si avui hagués de tornar-hi segurament ho faria diferent i faria un "tour" per la illa a dalt d'una motino i canviant de ciutat cada dia.
Però estic molt content d'haber descobert un altre indret desconegut, diferent a tot, i molt autèntic.

Pròxim episodi: Outback (desert) amb Uluru, i Kings Canyon, altre cop a Austràlia.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bones pallas!!!!!!Per fi puc localitzar-te!!!!!!!
Tio ets la polla!!!! quina enveja!!! com més d´un ja t´ha dit s´han de tenir ben posats... i els tens, quina pasada de viatge, sen´s dubte una aventura única, però pels que tenim la sort de coneixe´t, ja et veiem capaç de fer-ho!!!!
Tio, millor que el mikimoto!!!!
Cuida´t moltissim i que sapigues que et seguim molta gent. Per cert m´agrada que facis país i com no que mostrits els colors blaugrana per tot el món..jejeje Una abraçada enorme!!!

Isrraka ha dit...

LLavors que es millor..que estiguin plenes de gasolina o de absolut?

I dubtes a part, és d'agrair que ens mostris, per fi, una mirada profunda e intel.ligent!